16 Ocak 2009 Cuma

Kimonolu Kız

Emanet geleli 1 hafta kadar olmakta(ohanda 1 hafta olmus, ne kadar cabuk geciyor zaman karşim yahu).Geçen pazar japonyada yine bi bayramımsı bişey var idi.Şimdi bu bayramın adını hatırlamıyorum da telefondaki takvime bakınca "Coming of New Age Day" diyor.Yani olay şu:20 yaş japonyada yetişkinlik yaşı.20 ye girince yetişkin oluyormuşsun arkadaşım.Ondan o yıl 20 yaşında olan japonlar kimono giyip sokaklara dökülüyorlar.Hertaraftan zilyon tane kimonolu kız fırlıyor, trenlerden kimonolu kızlar iniyor, yanından geçen otobüste ayakta duran birsürü kimonolu kız görüyorsun, kimonolu kızlar yemek yiyor, kimonolu kızlar Daiei'nin önünde piyasa yapıyorlar(Daiei=japon sevinç pastanesi), kimonolu kızlar çığlık ata ata gülüyorlar, yolda yürürken elin kimonolu kıza çarpıyor, kimonolu kız bilmemne yapıyor falan of sıkıldım bu cümlelerden evet.Gece rüyanda kimonolu kız görecek kadar cok kimonolu kız oluyor etrafta.Kimonolu kız, kimonolu kızzzz..

Benimde artık dslr'ım var ya.Hem de tam da bu bayramımsı günden bir iki gün önce geçmiş elime.Hemmen pazar günü sabahı şehire aktım.Planım karşiyaka çarşı'nın japon versiyonu olan Shimotori'nin girişinde bekleyip gelen geçen insanlarin tutkulu ve işine aşık bir fotoğrafçı gibi, makinayi bir oraya bir buraya çevirerek, "uuuv maceraya atılmış bir yabancı, Japon kültürünü kendi objektifinden dünyaya tanitmak istiyor... ne güzell" dedirterek fotoğraflarını çekmek idi.

Makinayı boyna asınca hakkaten de havaya giriyormuşsun arkadaş.Birdenbire, etraftaki, yüzü kırış kırış olmuş yaşlıları, sümüklü hayta çocukları, eski ama içinde nice anıların yaşandığı evleri falan istemdışı kesmeye başladım."Kendi objektifimden dünyam böyle gözüküyor" şeklinde cümleler mırıldanıyordum kendi kendime.Noluyor lan dedim devam ettim, boşverdim bütün fotoğrafçı hissiyatlarını.

Ne diyordum..işte beklemeye başladım Shimotori'nin girişnde.Shimotorinin tam girişindeki tramvay istasyonundan akın akın kimonolu kızlar gelmeye başlamıştı bilem.Bi kaç foto çektim.Sonra bi de makinanin vidyo özelliğini test etmek için etrafı vidyoya da çektim.Bu sırada bi kimonolu kız güruhu elimde foto makinasini gördüklerinden heralde, çığlık atarak yanıma geldiler.Karşıma geçip fotolarını çekmemi istediler.Ehehe e tabi onları kıramadım bi kaç fotolarını çektim.Güzeldi.Sonra kızlar yine çığlık ata ata gittiler.
Bende tabi bu olay üzerine feci gaza geldim.Boynumda asili duran fotoğraf makinasina ve tipimdeki "profosyonel yabancı fotoğrafçı" ifadeye güvenerek yolda duran kimonolu kız gruplarını durdurup fotoğraflarını çekmek için harekete geçtim.Hemmen en yakındaki kız grubuna yaklaştım.Ve dedim ki:

Ben:Eee Sumimasen! Shashin o torimasen ka?
Kız:??? (kilitlennn, hiçbişey demeden tipime bakk, kal öyle)
Ben:eeee shashin (foto makinasini sallıyorum) torimasu?
Kız:....(arkadaşlarına baksın error versin)
Diğer kız:Aaaa dozo dozo.. der ve suratlarına yapay bi gülümseme ekleyerek fotograflarını çekerim.

"Ulan" dedim."Bi fotoğraflarını çekicem lan amma g*tü kalkıkmış karının zorla çektim fotolarını tey allaam" diyip ve bi kaç da küfredip yanlarından ayrıldım.Ardından "profosyonel yabancı fotoğrafçı" profilime küsüp kahve içmeye gittim.

Sonra arkadaşa sordum ve öğrendim ki olay şöyle imiş:

Ben:Eee Pardon! fotoğraf çekilelim mi?
Kız:(??? röh.. tipe bak, yavşıo resmen..)
Ben:eeee fotoğraf (foto makinasini sallıyorum) çekmek?
Kız:...(vay anasını napsam lan acaba)
Diğer kız:Aaaa lütfen lütfen...

görüldüğü gibi hafif sıçmışım.Heralde hatun yavşadığımı falan zannetti.Arkadasının jetonda digerlerinden erken düşünce olayı kurtardık sayılır.Bu durumdan şunu öğrendim:Foto makinasini boyna asinca hemen profosyonel fotoğrafçı olunmuyormuş.Evet böyle.
Aşağıya resimler ekledim.Bi de viyoyu ekledim.Enjoy efenim(kafiye).


Tramvaydan inip akın akın geliyorlar


Suratsız kızlar."Pro Fotoğrafçı" profilimin çöktüğü anlar


Enstantane#1

DAIEI'nin önünde piyasa yapanlar

Güne gazla başlamama neden olan insanlar






Bonus Foto:Böylesini görmedim..

16 yorum:

NYN dedi ki...

olm bunlar salak lan euahduahda. ayrıca da çirkinler. bildiğin erkek aramaya çıkmışlar :)

Hayzanki dedi ki...

zuahauahau, bir numarasın lan Caner de bu kızlar niye çirkin ben anlamadım yaa, yok mu güzel kız lan Japonya'da

Canır dedi ki...

hakken güzel değillermiş.baya bi makyaj basmişlar.bi kaç dene gigantik gördüm de onların fotosunu cekemedim.

sarunas jasikevicius dedi ki...

son resim sayesinde hayattan tiksinti duydum ha...

noranıngemisi dedi ki...

canır caponyadan bana kimono getir, bende salınayım alsancaklarda, fotografçı karşim.

Canır dedi ki...

getirem kimono.pahalı gercek kimono, kiralayip getirsem olar mı?

noranıngemisi dedi ki...

sende yalanmışsın be canır, bildiğin kıptiymişsin.

kürklüsünden alma bari kürksüz al ucuza gelsin : )

meloğ the deli goril dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Allegra'nde dedi ki...

japonların moda devi olmasına ramak kaldı sannımca.
iyimser miyim? hayır.
japon sever miyim? evet.
:)

Canır dedi ki...

moda devi olmasına ramak kalmamiş direk olmuslar.bitmiş hersey.Modayı bitirmişler, oturmuş yiyorlar.

Boogie dedi ki...

kimonolarada, kürk yakalarına da bayıldımmm. Seviyorum ben bu japon milletini yav :)

Janis Ezgi Özdemir dedi ki...

selam.
bir de harajuku girls var. her biri apayrı bir universe'e sahip kendi içinde.
harajuku-lover olduğumdan onları yadırgamıyorum.
tokio-drift sevdiğimden onları yadırgayamıyorum.
i love japan, i'm big in japan demek istiyorum.
neden gerizekalı gibi yarıingilizceyarıtürkçe konuştuğumu merak ediyorum.
ve buna asla mantıklı bir cevap veremeyeceğimi farkedip 'gezip görmek iyi bir şeydir' diyorum.
bay.

October Swimmer dedi ki...

şimdi hazır yakaladık sorularımızı sıralayalım

ben bu resimlere falan bakıp aşırı gaza geldim. ama kızlardan dolayı değil djaksldjal
şöyle nisandan sonra bir haftalığına kaçsam diye düşünmedim değil. Zaten bildiğim kadarıyla japonya vize istemiyor.
bu bağlamda(süper kelime:))

1- çarter uçak olayı yoktur değil mi? her halükarda gidiş dönüş en az 1000dolar gidecek uçağa?
2- ikincisi eski deneyimlerime dayanarak herhangi bir avrupa şehrinde bir hafta hostellerde konaklama yeme ve alışverişi 500 euro'ya rahat rahat çıkarabileceğimi biliyorum. peki "çok pahalıymış olm" diye lanse edilen japonya'da durum nasıldır?
3- son olarak, japonya bir haftalığına gidilecekse tokyo mudur? yoksa daha güzel ve daha evvel görülmesi gereken başka bir şehri var mıdır?

Canır dedi ki...

october sorunu şimdi gordum pardon hemen cevaplayam

1-çarter seferlerini bilmiorum ama yoktur herhalde diye düşünüyorum ama sen yine bi bak araştır olur olur belki.gidiş donus 1000 dolardan fazla gidebilir belki ama takribi 1000 dolar gibi evet.Katar havayolları burdaki arkadaslarin dedigine gore en ucuz olaniymiş japonyaya gelmek icin.

2-japonyada durumlar pahalı.kalacak yerlerde pahalı.alman bi arkadas vardi gecenlerde 1 haftaligina kyotoya gitti hostelde falan kaldi kaldigi hostelin geceligi 50 milyon küsür giib biseymiş.yani bence 1 haftaligina japonyaay gitmektense avrupada takilmak cok daha mantikli geliyor bana.

3-japonyaya 1 haftaligina gidilecekse bence kyotodur.tokyonun sadece icinden gectim şehri gezmedim ve yine burdaki arakdaslarin dedigine gore tokyoda cok bi olay yokmus.hertaraf gokdelen bina modern şehir yani.ama kyoto muhteşemmiş.kyoto tokyonun tam tersi.yuksek binalar nerdeyse hic yok ve benim şu onsenler ve oita yazımda anlattigim cincalar olayinin krallari kyotoda var.yani sonuc olarak kyoto kesinlikle gorulmesi gereken biyermiş.hatta bende 2 hafta sonra belki gidebilirm tatilim falan var da.

sorun oldumu sorunuz efenim.bu mesajini tesadufen gordum(bu yorumlara uye olmamisim mail gelmedi de).gorusuz.

October Swimmer dedi ki...

çok teşekkürler caner!
aslında maddi açıdan avrupa çok daha mantıklı, lakin kuzey avrupa dışında her yerini gördüm avrupanın ve belli bir süreden sonra hep aynı geliyor avrupa. Ondan dolayı artık farklı yerler istiyorum malum kuzey amerika vize layında oldukça yıpratıyor insanı. Geriye uzak doğu ve güney amerika kalıyor. Ama dediğin gibi biraz lüks bir zevk olacak bir haftalığına japonya olayı...
nasıl olsa daha iki buçuk ay var önümde düşünmek için.

Yine de çok teşekkürler çok makbule geçti

kendine iyi bak

Doorstepping dedi ki...

Japonya'ya gidene kadar kimonaları yaşlı teyzeler giyer veya bayramda seyranda giyilir zannediyordum.

Meğerse genç kızlar da yollarda arzı endam ediyormuş! Çok şaşırdım! Evet böyleyken fotolarının çekilmesinden hoşlanmıyorlar! Ama biz de onlara soyu tükenmiş muamelesi yapıyoruz, korkuyorlardır herhalde :)))